Ramadhan 2016 - weekend project

12/6/2016

Hari ahad yg mendung, sama jgk mcm smlm. Untuk mengelakkan ketiduran maka dengan jayanya aku telah membuat stok popia untuk hari2 seterusnya. Untuk berbuka aku dah uli tepung + oat untuk dibuat murtabak telur.
1st time buat, so balutan mmg x berapa cantik
siap pecah lagi smpai terkeluar telur kat dalam
Aku canai sebijik jer dulu untuk bwk ke rumah ilham
wpun rupa x berapa cantik, tapi rasa blh tahan
lagi best kalau aku blh canai bg lg nipis.......next time
inti kentang, carrot dan ayam hancur
sedap sgt inti ni
contingency filling sbb inti x cukup
sosej + cheese
my stock : sebekas besar popia inti kentang tadi
saja balut bg agak longgar sbb aku suka texture mcm tu
stok inti sosej cheese
inti sosej cheese ni sgt senang untuk balut
Dalam pek tu ada 50 keping kulit popia. Aku amik masa dalam setengah jam lebih sikit jer utk abiskan membalut. yang lama part nak pisahkan kulit2 popia tu. Nak balut kjap jer. Kalau ada org tlg pisahkan kulit popia tu kan best......... :)

Comments

Popular Posts