cartoon

macam cite usop sontorian ni, wpun pergerakan animation kartun ni keras, tapi di situ la dia punya 
keistimewaan....kan
 
kartun ni pun aku sgt suka....suka dgn telatah si maruko yg sgt malas dan pelupa tu...ada jer idea dia xnak buat keja sekolah, xnak pegi sekolah...sanggup tu berdoa supaya demam / sakit semata2 xmo pegi sekolah sbb x siap homework! selain dari cartoon, citer ni jgk ada yg real version...tgk la, seiras kan muka depa dgn kartun..sgt best! sesapa yg belum tgk lagi real version ni amatlah dialau-alukan utk menonton.
yg ni kartun kegemaran kami adik beradik...dari anak menakan...sampaila ke mak2 dan bapak2 menakan semua pun suka...yang lagi best maktok pun suka tgk kartun ni. sanggup bangun awal2 (dulu kartun ni hari sabtu pkl 8 pagi) masak bfast siap2, 2,3 minit sblm pkl 8 dah duduk dpn tv tunggu pingu. Mula2 dulu aku mcm x suka tgk.....aku kata kartun bisu, tp ntah mcm mana blh terjebak tgk sama xtau la... :)
Dragon Ball ni aku suka tgk masa zaman muda2 dulu......best sbb byk benda yg blh buat aku gelak golek2 wpun tgk sorang2...skrg ni ada lagi ulangan kat astro ceria, tp dah x sempat nk tgk... :(
yg ni pun kartun seangkatan dgn usop sontorian jugak....tp dah x berapa ingat cerita dia mcm mana. yg aku ingat kluang man ni adalah superhero melayu dari kluang, johor....heeheeee
haaaa...yg ni mmg semua org skrg tahu kan...dari kanak2 sampaila org2 tua, semua pun kenal upin dan ipin...anak sedara aku pun sgt la terpengaruhnya dgn citer ni..sampaikan mkn ayam goreng pun nak yg mcm upin dan ipin.....drumstick ajer..jenuh berebut dgn aku!
oh!!mummy to be sila elakkan menonton kartun ni yer...ditakuti akan membawa virus kepada anak yg dikandung...kebenarannya wallahualam...x pernah pulak aku dgr.. tapi kan kat kg aku ada srg jiran yg suka sgt tgk sin chan ni masa pregnant...keluar jer, muka anak dia mmg seiras dgn sin chan smpai dia takut perangai pun nti sama jgk. tapi, bila budak tu dah semakin membesar, xder la pulak sama...attitude pun bagus jer...Alhamdulillah.



Doraemon mmg aku suka tgk....dulu,...kini...dan selamanya..kan ada kuih doraemon jual kat pasar mlm tu..aku paling suka yg inti nanas dan kacang merah..sangat sedap mkn panas2...hiihiii...
sangat geram dgn lipas bila tgk kartun ni...sian kat Oggy..
kalau citer mr.bean ni aku lagi suka tgk yg cartoon drp yg real....
kartun ni membuatkan aku terasa nak makan beger...
yg ni blh la layan kalau dah xder benda sgt nak tgk..citer dia agak pengotor yer..





Comments

Popular Posts