Hari Ini Dalam Sejarah

8 Mac 2014

Setelah outstation, weekend mmg sangat ditunggu..selain kerja2 mengemas yg hakiki, merehatkan diri juga adalah perkara yg sangat penting...sblm memulakan minggu yg seterusnya...heeheee..penat tau...baru jer masuk keja x sampai 2 hari, dah dpt surat panggilan outstation lagi..nasib la...SYMP.
Pagi sabtu yg sejuk sepoi sepoi bahasa dikejutkan dengan pemergian seorang staf poli yg sangat baik dan berdedikasi...sungguh aku sangat terkejut.....2 hari sebelumnya baru bercakap dgn beliau..kembali kepada yang satu, Ajal maut di tangan Tuhan...smoga bersemadi dengan aman.
Baru ajer bersiap-siap utk ke program di sebuah sekolah, satu lagi berita yang mengejutkan seluruh dunia especially Malaysia.....sebuah pesawat milik MAS hilang!! Ya Allah, sedihnya....asal tgk update ajer turun ayaq mata...asal tgk lagi tetap nak nagis jugak...waaaaaaaaa....knapa ni...sensitif pulak aku yer..adakah kerana ia begitu dekat dgn aku??? iyer..sangat dekat...minggu depan nak fly lagi...makkkk...aku mmg sgt takut!!
biasanya aku mmg suka sangat bila tgk lukisan komik2 mcm ni...tapi bila tgk gbr ni, hati sesangat la tersentuhnya..semoga Allah mempermudahkan segalanya...Amin.
Pagi tu jugak ada perasmian sekali dgn penutupan program jtmk di sebuah sekolah rendah di Mukah. Program yg diberi nama literasi komputer ni melibatkan guru2, murid2 dan juga ibubapa dari sekolah. Ini kali pertama aku join program dgn masyarakat di sini secara langsung...best!! nak tau best mcm mana....layannnzzz...

sebelum program bermula, sambil2 tunggu Pengarah sampai, ber "selfie" dulu beramai-ramai dgn baju oren yg ohsem!
Mr. Rudolf in action...pandai mamat ni tawan hati ibubapa. Semua pun begitu fokus.
pintu gerbang sekolah...


hana dah berat....ttp xmo senyum.

cantik kan sekolah ni :)

hari sebelumnya....berposing depan computer's lab
program hari sabtu tu habis dlm t.hari....lega sebab semuanya selesai dgn jayanya..cheeewahh! Malamnya pulak ada undangan dinner dari JPA....glam2 gitu majlis depa..lucky draw prizes pun mewah melampau..tapi mcm biasa, aku ni kena mandi bunga kot baru blh menang...waaaaaaa....aku memang jeles sapa yg dapat tu! Aku dapat payung jer....Alhamdulillah. Nak tgk gambar lagi??? DI sini Yer
di mana saya???
Berakhirlah hari sabtu yang bersejarah...balik dinner terus tunggu update MH370 dpn tv, nak tdr pun mcm sayang, sblm tdr jgk2 fb, IG, semua pun post benda yg sama...sedihhhhhh.....Ya Allah, permudahkan perjalanan kami yg seterusnya..


Comments

Popular Posts