My Montel Ku Sayang

17/12/2016

Pagi2 dah bangun sbb hari ni ada reserve service si montel. Sejak 2, 3 minggu ni engine dia x berapa nak smooth. Batuk2 jer bunyi bila nak jalan pagi2 ke opis. Bunyi pun serak2 kering, x best sangat mendengarnya. Kadang2 mcm menjerit nyaring pun ada jugak. Risau aku dgn keadaan montel skrg.

Masa hantar servise tu aku explain la serba sedikit masalah yg dihadapi montel lately. Berkerut2 rasanya muka aku masa explain tu disebabkan kerisauan yg agak melampau. Siap blh kata mcm ni kat org produa service tu :

"Saya bukan apa, keta tu la saya nak ke sana kemari di sini. Nak pegi keja, jalan2, semualah!"

Agaknya cik puan tu kesah ke dgn apa yg aku cakap tu kan. Dah mcm makcik2 sgt dah ayat aku tu.......wake up lah, engkau tu pun dah nak dkt suku abad pun kan.....yer, saya sedar diri hokey. Dalam byk2 ayat dia kat aku, yg satu ni mmg sgt terkesan di hati, even until now.....

"Xdak apa pun dgn keta tu. Biasa la, benda dah LAMA, jaga mcm mana pun xkan sama dgn yg baru. Masa baru2 dulu mmg la engine smooth jer kan"

Sambil tersenyum dia balas kat aku mcm tu (lebih kurang mcm tu la maksud dia, aku mana ingat ayat dia mcm mana). Senyum jer aku dgr kata dia kat aku mcm tu. Baru tersedar sekejap keta tu dah menjejak 10 years. oh my car! Lamaaaaaa sudah dia berkhidmat utk aku. Alhamdulillah, x pernah bagi aku masalah besar setakat ni, dan semoga selamanya la well behave mcm tu kat aku yer montel :)

Tadi (19/12/2016) aku pi tukar cooler pad pulak. Xnak bagi engine cepat panas. Maklum la nak jalan jauh cuti krismas nanti. Moga2 perjalanan kami nanti baik2 saja yer, dan diredhai....Amin

Comments

Popular Posts