Tragedi Pagi Isnin

1sy day of the week
sama mcm hari2 lain sbb student masih cuti
bgn seawal 5 pagi sbb kena gigit nyamuk!!cis!!cis!
abis gatal2 tangan dan kaki aku
agaknya mcm ni la keadaan nyamuk tersebut...sesuka suki jer dia melahap tanpa belas kasihan.
dah jadi kebiasaan
bangun tdo jer terus check hp..tab...
ada whatsapp dari satu group
hah!!!result tukar dah blh check daa....dr mlm td lagi rupanya
takutnyer nak tgk...
check jugak dlm keadaan berdebar debar
seperti yang dijangka.....
Lepas solat subuh terus basuh baju
baru jer mesin basuh tu berpusing x sampai 1 minit, terus ada satu bunyi kuat
pufff!!! Blackout satu rumah!!
memang terbaik la kan pagi2 buta pkl 5.30 bergelap
makkkk.....terus aku cabut nak lari masuk rumah
tapi memang sudah jatuh bertimpa-timpa
baru selangkah dihayun, bedebub!!terus jatuh!waaaaaa...terpijak selipar la pulak
x peduli kaki yg sakit terus lari masuk rmh
tujuan hanya satu...nak amik torchlight kat dalam bilik
dah dpt cahaya baru perasan rumah aku jer rupanya blackout
suluh kat mesin basuh..mak aiii...berasap asap...
terus tutup suis dgn cepatnya....huuhuuuhuuuu..jahanam mesin basuh aku
Dipendekkan cerita, kegelapan dan kepanasan aku pagi tu diselamatkan oleh Miss Idea Semulajadi..tqsm
Balik keja aku terpaksa jadi cinderella....membasuh baju secara manual :(

Comments

Popular Posts