Projek Kuih Loyang with mama Norinah

13/7
Adik-adik yg lain semua dh balik lps bukak posa smlm. Depa semua masih keja sampai hari Rabu. Tinggal la aku sorang2 kat rumah...jadi anak tunggal sat :).....jgn jeles yer yg lain2. Bosan jgk duduk saja x buat apa2, ajak mak aku buat kuih loyang. Mak aku kata dia ok ajer, asal aku yg goreng, dia tolong bancuh adunan sajaaaaa....huaaa...huaaaa.....terer dak mak aku pekena anak dia.
wajah syurga kesayangan hamba......ganti sat ja ni sbb anak dia nak amik gbq. Masa tgk aku dok pgg hp smbil menggoreng dia dok bising jgk la kat sebelah. "dok qalit ambik gbq, satgi hangit yg dalam kuali tu"....lebih kurang mcm tu la ayat dia.
inilah hasilnya...comei kan. rangup jer...wpun mula2 tadi melekat kat acuan, tapi setelah di alter oleh pn.mama, akhirnya senang jer proses menggoreng sampai la abis adunan. sblm pkl 12 t.hr dah siap semua. Alhamdulillah..dpt la 3 tin, dan satu balang kecik.

Sebalang dah hampir abis kami kerjakan semalam. X sedar pun...krupp..krappp...kruppp...krapppp....mcm mkn keropok. Tadi dlm pkl 3 pagi lbh kurang tiba2 mak masuk bilik aku terkocoh-kocoh..."kakak! rumah kita banjir. Ayaq dah masuk habih kat dapoq!" Makanya pagi ini kerja mengemas dan mengelap smpai dkt t.hari......dugaan Ramadhan...Allahuakbar.

Comments

bajiro plak dah......apa2pon selamat hari raya sal...maaf zahir batin

Popular Posts