Reunion Irshadian

20 July 2015 - monday
11.30 am - 2.30 pm
Hotel Seri Malaysia, Kepala Batas, Penang
Pertama kali join reunion SMAI setelah hampir 20 thn sejak lps spm. Tetiba jer sorg kwn aku call ajak pegi masa Bulan Ramadhan yg lalu. Selalunya kalau psl reunion ni aku x kisah sgt sbb dh terlalu lama....bukan x ingat, bukan x rindu, tapi....ntahlah. Segan kot :) sbb dah lama kan. 

Lagipun kisah aku dgn SMAI hanya sebentar cuma. Aku masih ingat dgn jelas mcm mana tetiba jer aku tercampak ke sana. Aku mmg x rela....x pernah duduk asrama, x pernah jauh dr rumah sndiri..survival sgt la masa tu. Menangis bersungguh dlm shower smpai warden bg balik rmh, lari ikut padang utk balik rmh wpun mg tu x blh balik, asyik demam yg x henti...kononnya sbb aku suka mkn kicap? Smpai akak senior sebilik pantau aku mkn x bg aku mkn nasi dgn kicap! Ermmm...mmg mcm2 la kisah yg jadi, yg lebih mematangkan dan mengajar aku lebih lagi tentang erti kehidupan. Wpun bermula tanpa rela, tp berakhir dgn syukur. Di SMAI la aku byk bljr tentang segalanya, dan di sana jgk aku lebih terdidik...maybe?

Ni semua kawan sekelas aku...Al-Farabi. Tak semua yg ada ni...and ramai jgk yg x hadir. Semua dh ada komitmen masing2. Dpt jmpa yg sikit ni pun dh rasa best sgt! huu...huuu...aku yg paling memBESAR di situ.
Bapak2 semuanya
Dan ibu2 juga
Selalu tgk gbr di fb ja...bila face to face rasa mcm mimpi pulak. Ingatkan dh xder rezeki nk jmpa balik. Tp perancangan Allah sapa yg tau kan. Nikmat ukhwah mmg tiada galang gantinya. Syukran Ya Rabb.

Comments

Popular Posts