Alahai pakcik teksi.....

Kali ni meeting di politeknik Nilai. Mcm biasa, seawal 6.30 pagi driver poli dh tercatuk tunggu dpn blok. On time sungguh depa, ngam2 jer bukak pintu rmh dah dgr bunyi enjin hilux. Kami berempat ke airport pagi ni, termasuk abg driver. Semua pun flight AA pkl 10.20 am. Suka sgt bila boarding jer terus tertumpu kat pramugara2 hensem AA. Boleh la menjamu mata sepanjang perjalanan nanti...hehehe.... :)
1st time dpt mkn mee goreng mamak dlm flight.....sedap!
 Sampai KLIA2 agak awal, so jalan2 dulu menjamu mata dan menabur duit sedikit sebanyak. Akhirnya benda2 merapu jgk yg dibeli. Tak boleh sungguh aku nk tgk saja. Lepas lunch terus gi cari teksi.
Hari ni dugaan lain pulak. Selain dari aircond teksi yg tak berapa nak function, si pakcik ni pulak xtau jalan nak ke poli Nilai. Siap suruh aku guna gps hp untuk cari. Line dah la selembab siput, kejap ada kejap putus......then dia suruh pulak aku ctc sapa2 yg aku knl kt poli tu utk tny mcm mana nak pi, boleh pulak mcm tu kan. Dipendekkan cerita, kalau ikut aku search google sblm ni jarak dari KLIA2 ke sana lebih kurang 25 minit mcm tu ja. Tapi hampir 2 jam aku dalam teksi baru sampai...huhuhuu...
Aku xla kisah sgt, tp pakcik driver tu dh marah2 sbb tak jmpa. Siap kata dia teraniaya dgn aku sbb x jmpa cari! Padahal dr awal aku dh bgtau, aku pun 1st time ke sana....well...bukan aku yg kena tau jalan kan....
Smpai jer poli tu, siap dia marah n maki pak guard depan tu.....aku pulak yg malu. Lps tu bwk teksi jgn tny la kan mcm mana, beberapa kali aku smpai nak tersembam ke depan, melelong-lelong, mengaum-ngaum...nak tunjuk perasaan dia yg marah tu. Aku diam jer....buat x tahu jer....tp dlm hati punya la dok berdoa x henti. Dah la kwsn kiri kanan semua hutan kelapa sawit bagai. Sepanjang jalan dok beletiaq kat aku....dok marah jkr sbb x letak signboard....siap ugut nk htr aku balik airport semula kalau x jmpa jgk lagi...aduhai pakcik......bwk2 bertenang...
Aku ada suggest suruh tny org, dia xmo kononnya x blh percaya setakat nk tny org2 tepi jalan tu....abis? ko nak percaya sapa?? aku guna google map pun dia perlekehkan aku...katanya x blh nak harap sgt pd gajet2 ni....hurrmmmmmm....akhirnya dgn gajet ni jgk la dpt sampai, tentunya dgn izin Allah jugak. Smpai jer aku terus keluar, siap byr tambang lebih lagi kat dia sbb dah sesat wpun bkn salah aku. Aku ucap terima kasih pun dia x jawab, pandang aku pun tak. Xper la pakcik, t.kasih sbb htr jgk saya smpai ke destinasi. Saya tak simpan dlm hati......just nk share story utk peringatan bersama.......Harap maaf.
Masuk jer bilik terus mkn strawberry hasil tangkapan di KLIA2 tadi......nak rileks2 dulu....
Dlm hati dok pikir2 dah, mcm mana aku nak ke airport balik nanti????

Comments

alahai sal....hang tanya ja staf2 politeknik nilai...eh, lin bukan ada sana ka? inshaAllah, moga Allah permudahkan perjalanan hang....

Popular Posts