sushi or kimbab???

1st time try buat kimbab. Siap tgk youtube lagi cara2 nak gulung nasik tu mcm mana. 1st time buat aku campur beras biasa dgn sedikit beras pulut utk dptkan tekstur yg melekit sikit. Kali kedua aku guna beras biasa + beras perang. Lagi sedap rasanya dari yg 1st.
ni bahan2 yg aku guna masa 1st time buat
hasilnya agak kecil sbb aku potong dua seaweed tu
gara2 ikut chef kat youtube
Kali ke-2 aku dah pandai adjust sendiri. Aku x potong dah seaweed tu. So, besar sikit kimbab aku. Tapi kali ni dah malas nak bersayur bagai. Aku letak tuna dgn telur dadar saja. Anggap jer seaweed tu sebagai sayur...heheheheeee...
hasil yg ke-2
sila abaikan yg bulat tu. Ada org teringin nak buat riceball
dapat la satu bekas ni
tu pu dah berkeping masuk mulut masa dok membalutnya
dapat la bagi sifu rasa sikit
ni ayam grg ala2 kfc....ernie yg buat
sedap!
Macam ni la kehidupan kami di perantauan ni. Bila bosan sgt2 dah, mula la meraka mcm2 benda yg selalunya menambah kolestrol badan. Xpun membina badan di atas katil dan di depan tv. So, jgn tanya dah lps ni knapa aku x kurus2 wpun x suka duduk jauh2 yer. peace......

Comments

Popular Posts