Cerita tentang........macam2

Hari ni dah setahun sebulan aku di PBU. Banyak jugak kisah suka2, sedikit2 yg x suka, bykkkkk cerita makan2, jalan2......dan sebagainya. Apa2 pun syukur Alhamdulillah dah dpt kerja dekat dgn keluarga, rumah sendiri. 😊
Diffuser ni adik aku punya. Dulu2 dia slalu pasang kat rmh....tu pun masa awal2 beli la...beberapa lamaaaaaaaa duluuuuuuuu. Sempat la seminggu mcm tu aku rasa masa baru2 pindah dulu. Lepas tu benda ni pun terbiar, sama mcm brg2 lainnya, yg hanya ciwi digunakan masa baru2 beli saja....so, drp x digunakan aku pun bwk ke opis...Alhamdulillah, selalu guna sbb suka tgk wap2 tu terbang dan menghilang.......asyik sungguh😜
ni fav oil yg paling aku suka....hadiah dr srg kawan di Mukah sblm pindah dulu. Masih bertahan smpai skrg, jimat2 aku guna...heheheheeee.....sayang oooooo....bau best. Selalu jgk pakai bila kepala rasa x best. Sapu ckit2 kat tepi2 kepala, kat hidung.....nyamannnnn jak.
Gambar di atas adalah stokin. Kehidupannya agak sama dgn beberapa barang lain......murah dan senang didapati, tetapi cepat menyusut, misplace, missing in action, etc💂😚. contoh terdekat adalah brooch tudung....beli la banyak mana pun, x lama lps tu hanya tgl beberapa bijik....mmg menghairankan. Tapi sbb harganya yg murah, sbb tu kot x berapa nak kisah sgt. Hilang, dah kurang, blh beli lain....masih mampu milik....begitulah seadanya seorang manusia seperti AKU. stokin ni beli kat kedai ECO....satu set ada 2 pasang dgn harga RM2.10 saja....mmg murah bg aku. Benda ni pakai hari2....so, bila nak beli mmg akan beli lebih dari satu set. Kadang2 blm pakai pun dah hilang 1 set......pi mana????? Toksah tanya.....aku pun kadang2 xdak jwpn nak bagi!

PKP, PKPB dan abis. Skrg fasa PKPP pulak......kami adik beradik pun dh merancang mcm2. Dari kenduri kawin yg terpaksa dibatalkan, sampai la kpd plan jalan2 yg dah di plan sejak awal2 PKP bermula lagi. Tu pun semua kena hold sat memandangkan semua pun dah kja mcm biasa, dan dok perati ramai sgt dok start jalan2 dan balik kg.....comfirm jalan jammed and terlalu crowded.
mancing jer la kami....tu pun agak ramai jgk. Blh la grg2 skali mkn kami beberapa org. Lepas gian org kata sbb dah lama berkurung....nampak x mask semua tu....mancing pun semua ikut SOP....musuh kita x nampak kan......
Begitulah coretan sedikit sebanyak. Selamat Hari Raya Aidilfitri......Maaf zahir dan batin. Raya norma baru kita, so xleh nak jemput ke rumah...heheheheeee......tp boleh jer nak jumpa di mana2....onnnzzzzz!

Comments

Popular Posts