adiós 2012, bienvenido 2013


Happy New Year 2013 to all my dear family, friends and lovers.... :) Remember Life is short, break the rules, forgive quickly, love truly, laugh uncontrollably and never regret anything that made u smile....yeeaaahhhhhhh!!!!
Banyak perkara yg berlaku 2012, di sini cuma nak imbas beberapa perkara yg aku rasa agak besar dlm hidup sepanjang tahun, perkara yg mungkin akan menjadi kenagan abadi, so aku nk abadikan jgk kat blok sss nih.. :)
Jan 2012
Alhamdulillah, akhirnya aku dpt jgk duduk di rmh sendiri awal thn 2012, brg2 dh diangkut pd krismas 2011, so dengan hanya sedikit doa selamat sesama ahli keluarga, maka dgn rasminya aku mendiami rmh yg dibeli stlh berusaha men 'survey' hampir 2 thn.....acara mencari rmh menjadi lama kerana kekangan budget dan environment sesuatu tempat...faham2 jer la harga rmh di penang kan...aku yg masih bujang senang ni kena la ukur baju di badan sendiri saja...:)
Feb 2012
Awal thn 2012 juga mencatat sejarah bila terpaksa ke hospital kerana sakit yg x dpt nk sebut kat sini (agak malu di situ yer), 1st time naik ambulan, mmg seram sejuk, dah ler sakit, lg bertambah2 sakit dgr siren ambulan yg kuat, kelajuan yg maksima, bercampur aduk....oleh kerana itu juga, 1st time jgk aku kena operate hidup2, hanya dibius di bhgn perut sahaja, so aku mmg sedar dan waras sepanjang pembedahan tersebut. SAkit mmg yg amat sehingga kan doc kena tambah suntikan bius 3 kali, agaknya kulit aku mmg x lut dgn ubat bius yg biasa2 jer....yg paling azab adlh proses dressing yg wajib dibuat sekali sehari sehinggalah luka itu tertutup sendiri..Sakitnya hanya Allah yg tahu, hari pertama dressing rasa sampai nak tercabut curtain kena tarik dgn aku..

Mac 2012
Kehadiran teman baru montel, MERAH telah menjadi hak milik kekal adik aku si Belladonna....
July 2012
Bulan kelahiranku....sepatutnya bln yg menggembirakan, tetapi adalah bulan yg byk menumpahkan air mata seorang perempuan yg bernama aku....terpaksa berhijrah ke borneo krn kerjaya dan keluarga..1st time jgk menjejakkan kaki ke sana....1st time naik kapal terbang (fyi aku ni spesis yg gayat, so mmg x pernh naik flight ke mana2), tp dlm kesedihan Allah bg jgk kegembiraan yg lain, kehadiran anak sedara yg baru seakan mengubat duka kami sekeluarga...Hariz...lahir 3 hr slps birthday ayong...lbh kurang 3 hari sblm aku berangkat ke bumi mukah.
Okt 2012
Pertama kali dlm sejarah jgk menyambut Hari Raya Eiduladha sendirian, hanya ditemani teman2 seperjuangan..kekangan cuti dan budget menyebabkan aku tidak dpt balik beraya bersama keluarga. 1st time jgk masak rendang sendiri, masak ketupat n nasi impit sendiri (ketupat segera ADABI jer)..heee..heeeee...jgn tertipu...
Nampaknya thn 2012 begitu mencabar kehidupanku sebagai seorang hamba Allah, tetapi Alhamdulillah aku berjaya jgk mengharungi hingga ke akhirnya. Semoga 2013 membawa sinar kebahagiaan kepada kami sekeluarga.
Azam aku thn lepas masih ada 2 lagi yg belum terlunas (thn lps aku ada 3 azam), thn ni nk tak nak kena la carry forward 2 azam aku yg blm terlunas tu......plus 1 lagi azam baru yg akan cuba aku jayakan jgk thn ni......Inshaallah.




Comments

Popular Posts