Durian Crepe......or ketayap???

Dua tiga menjak ni di mana2 saja org dok sembang psl durien crepe...kat FB lg la....blh dikatakan ramai dok post gbr mknn tu, aku ni kira lambat ckit la nk update psl durian crepe tu, biaq la org lain cerita dulu deh...kita baca, tgk....and pikir2....and pikir2 lagi, sampaila dpt mkn benda alah tu.
output yg pertama....mesti la msuk mulut aku dulu kan...fyi yg ke 2, 3, 4,5......pun masuk ke perut ku jua..haaahaaaa
Masa balik cuti hari tu sempat la aku mkn durian crepe ni stlh sekian lama dok telan ayaq liuq jer dok tgk gbr2 yg di post kat FB...ada kaler kuning, ada kaler hijau...fuh!!mmg sgt menggoda keimanan aku selama beberapa lama.....rupe2 nyer xdak la ssh sgt nak buat crepe nih, cuma masa nak balut tu jer yg leceh byk...takut kulit crepe tu koyak...tp aku x kisah mcm mana pun ghuper nyer, asal rasa sedap sudah....tp nk bgtau mmg sgt sedaplah.....dah isinyer durian, aku pulak mmg suka mkn durian, so xkan nk kata x sedap kan...
ini la untungnyer bila buat sendiri, fillingnyer melimpah ruah, mewah gitu...yummy!!
Masa blk hr tu byk jgk la yg aku dpt mkn....kalau nk senarai kat cni semua mmg x abis la sampai esok pagi...aku pun dah x ingat sbb byk sgt juadah yg dijamu....jgn xtau, masa blk hr tu berat aku naik 2kg++...haaahaaaaaa...tu baru blk 3 mg, kalau lama lg xtau la apa nk jd....bila nak insaf ntah la...
 mee sanggul ni pun adik aku yg masak...dia letak daging and udang harimau....mmg sgt byk bhn2 dia yer....aku siap tambah 2 kali....tu pun sbb dah x blh tambah dah, simpan kat org yg x mkn lg sama adik aku la kata kan...siap berpalut lagi...dan mmg sgt sedap!!!sampai skrg bila tgk gbr ni terngiang2 rasa dia di mulut....waaaaaaaa.......terharu sbb kesedapannyer.....

ehemmm...ehemmmmmm....ayam panggang ni i yg buat yer....1st trial...dan sgt menjadi...nampak x benjol2 kat dlm perut ayam tu...haaaaa.....itu ler baby potato, aku rebus dulu, buang kulit and sumbat jer dlm ayam tu, lps tu baru panggang...adik aku kata sedap, isi dia pun moist jer bila dah masak....mmg best!!!!
dan....sudah semestinya, menu wajib setiap kali aku balik ke kg adalah LAKSA....aku mmg sgt addict dgn benda ni...kalau mkn hari2 pun xpa....tp sejak2 lepas operation nih, body dh x mcm dulu, mkn pun kena beringat, x blh nk ikut sedap mulut jer....teringat aku masa br semg kena operate, dah x thn sgt aku mkn jgk laksa semangkuk....lps tu terus sakit satu badan, x blh bgn, x blh bergerak....dah takut sgt2......lps tu mmg agak serik, pantang sat, lps sebulan mkn blk...heee..heeeee....tp masa tu aku dh bijak sikit, lps jer mkn terus aku telan jamu NR...ALhmdlh, xder jadi apa2...so skrg ni pun aku bt mcm tu, kalau rasa2 nk mkn benda2 berangin tu mmg siap2 aku telan jamu NR lps mkn....x thn oooo pantang lama2.....pantang tgk.... :)
sooooooo...kl ada sesaper yg terliur dgn entry ni, sory sangat2 yer....aku sesajer suka2 nk share mknn kegemaran.....korang suka mkn apa ha??ke korang mmg jenis yg x suka mkn???

Comments

jenny said…
nk mie sanggul tu...

Popular Posts