bila student buat presentation :)

hari ni nak citer psl student2 JP yg bt presentation masa kelas tadi...actually dr smlm lagi proses present berlangsung sbb class tu mmg ramai....dan sorang2 pun present ambik masa jgk.. utk presentation kali ni aku bg free topic...so depa blh cerita ikut suka hati dan sesedap rasa, cuma nyer mesti apply at least aplikasi2 basic power point. senang jer kan... :)
bila bg free topic ni mmg best la, sbb mcm2 benda yg depa blh cerita, kelas pun x boring..budak2 kelas ni pulak mmg semangat abis bila kwn2 depa present. even sembang pun ckit2 jer, mmg depa akan fokus and support kawan2 depa...sikap yg bagus kan..
antara topic2 yg di present adlh tentang diri sendiri, keluarga, friendship, idola, hobi dan ada jgk topik2 ilmiah....ada jgk yg depa2 ni present aku pun baru tau...dlm byk2 topic yg dipersembahkan (cheewahhh ayat buku tu) ada beberapa topic yg aku rasa tertarik.....
skrg ni kan sana sini sebok dgn k-pop, even di kalangan lec pun ramai yg suka...aku biasa2 jer, ada kat radio aku dgr, xder x dgr la....dan baru la hr ni aku tau ada satu group k-pop SHINEE....yg ahli2nya mmg cute lah...kalau make-up pompuan, confirm kita x blh tahu kata deme tu laki2..
tgk la tu, muka mmg x bleh blah...sumer cute miut jer....tp aku xder la minat sgt..tp kan the way student tu present mmg nampak la dia minat tahap gaban kat group nih...present pun dgn suara yg bersungguh2 serupa tgh tgk si shinee ni beraksi kat stage....hebat sungguh pengaruh k-pop ni kan....
ada pulak srg student pompuan yg present psl tattoo....aku agak dia mmg suka tattoo dan dia mmg ada buat tattoo kat badan, tp xtau la kan di bhgn mana....i'm still wondering....
cth design tattoo yg aku dpt dr pok cik google..
dan yg paling aku x bleh blah, ada srg student tu present psl somebody yg aku rasa biasanya org2 lama jer yg minat benda2 mcm ni...since aku sendiri pun x berapa nak tahu and not even interested nak tau...umur stud ni mmg muda la kan sbb baru sem 1...dlm 18 @ 19 tahun mcm tu, tp dia sgt minat dgn Rhoma Irama!! semua sejarah psl Rhoma Irama ni seolah2 mmg dah lekat di kepala dia...dr hal2 yg personal sampai la kerjaya semua dia tau....aku mula2 ingat dia copy dr internet jer, so mmg ler byk info kan, tp bila tgk cara presentation dia....ermmmmm budak ni mmg peminat tegar si Rhoma...
gaya mmg x blh tahan...ada lg ke zaman ni mcm ni pu nya aksi??
 yg bagusnya (aku br tau hari ni) si Rhoma ni berdakwah di dalam setiap muzik @ lagu yg dibawa..bagus la kan utk mendidik anak2 muda yg mmg x blh dipisahkan dgn muzik..heeheeeheeee mcm aku jgk....tp irama dangdut yg dibawa tu mmg aku x brp nak blh telan la...ntah la...si student ni siap bt pratonton salah satu konsert Rhoma...lirik mmg bagus, mai tang muzik mmg x blh tahan..haahaahaaaa...jgn marah yer kl ada peminat dia, setiap org kan citarasa x sama.... :)
ada srg student tu cerita psl kebaikan ikan air tawar...aku mmg suka mkn ikan2 jenis ni mcm ikan puyu, sepat, keli, haruan, ikan ubi, lampan....tp kat cni aku x blh mkn..ntah la, maybe sungai2 kat cni x sama mcm sblh sana...kat cni air gelap, even ikan2 laut pun lain dr tempat kita....sbb tu la aku semakin menggebu2....asyik telan ayam jer.... :)
ini la salah satu nikmat sbg pendidik ni...bila tgk gelagat student, kegalakan mereka menimba ilmu mmg menimbulkan satu rasa yg x blh nak diungkapkan dgn kata2...rasa bahagia yg x terluah... :)

Comments

Popular Posts