Cuti2 penang - part 2

Happy birthday to me....happy birthday to me...no more party....no more makan unlimited with families and friends...no more swensens or seoul garden.....not anymore... :)
xper la kan bg kad utk diri sendiri...tunggu2 org bagi xder la pulak...heeheeeheee
ni nak smbung balik citer masa cuti hari tu..haaahaaaa backdated semua yer. Alkisahnyer lps balik jer dr cameron hari tu, esoknyer adalah kenduri arwah di rumah...bkn nyer x dpt tarikh lain, tp semua adik beradik and sedara mara pun ada hal masing2 kan, so go on jer la dgn tarikh tu (sbnrnya dah tkr tarikh byk kali pun)...penat mmg penat, tp sgt seronok bila berkumpul sekali skala dgn sedara mara...slalunya time raya jer la dpt jumpa ramai2 mcm ni...since i dah duduk di borneo ni, xder soalan lain ler kan yg ditanya bila nampak i kt rmh..."ooooo...org mukah balik...cuti brp hari???"mmg sgt geram kan dgn ayat tu...bila masa ntah aku jd org mukah???org srwk???aku keja jer tau kat sana...heeheeeheee...itu lah jwpn yg ada dlm kepala aku, tp xkan nk jwb mcm tu kan???mau nyer kena pelangkung dgn mak aku dua tiga das!! tp aku jwb cool jer......"eh!! x main la cuti brp hari...org cuti sebulan lebih tau...haaahaaaa"...ternganga depa dgr jwpn aku.... :) puas hati den..
aku x pasti la ni dah round ke brp si tuuuutttttttt...ni mkn...tp mmg terbaik la masakan pak sedara aku..soodappppp!!
sebenarnya ada satu kisah lucu yg terjadi masa kenduri tu. kisah terjadi bila sorang sepupu aku ni bersiap2 nak balik dah...so mcm biasa akan bersalam-salaman dgn org yg tinggal kan. my cousin ni cikgu..sgt bergaya dgn tudung hijau kuning yg berlayer-layer..mmg cantik la kan..so org pertama yg dituju utk bersalaman ialah adik aku. baru jer hulur tgn dr jauh, x smpat salam pun lg, tiba2 adik aku dah menjerit dgn kuatnya..."MAKKKKKKKK....ULAT..........."..abis terkejut semua org kat situ..termasuk aku yg duduk x jauh dr situ. si empunya diri apa lagi terkocoh2 belek tudung dia, ulat beluncas beb, melingkar elok jer kat tudung dia yg berlayer2 tu!! terus dia dtg kat aku nk suruh aku buang...dia ingat aku ni berani sgt kot....baru selangkah dia menuju ke aku terus aku lari dan lompat ke depan...rupa2nya aku dah langkah 2 org yg tengah bersila mkn di samping 2 anak dia yg duduk sebaris!!ohhhhhh....apakah itu??akukah itu??bagaimana?? mmg dahsyat kan kl spontan mcm tu...blh masuk lompat jauh ni....:)
korang gelak???kalau korang yg ada di tmpat aku mcm mana...besar tau ulat beluncas tu..eeeeeeee mmg sgt geli....masih terngiang2 lagi di mata rupa ulat tu...takutttttt...geliiii...
masa lps balik cuti hari tu ada peristiwa ala2 seram jgk lah yg jadi kat rmh aku di kuarters pmu ni....masuk jer rmh mmg bau x sedap...rmh lama tgl kan..dgn habuknyer...sawang bersimpang siur..taik cicak terberet-birit di serata rumah...ahhhhhhhh..mmg tension..berhari2 ambik masa utk bersihkan tau..x suka...x suka.....
ini la binatangnyer yg i jumpa kat bilik blkg masa balik hari tu....YES, this is anak ketam yg dah mati ntah brp lama kat situ..xtau mcm mana beliau blh end up termampus di situ...eeee...sooooo creepy..smpai skrg aku masih tertanya2 bagaimana dia blh masuk ke rmh aku...dan adakah dia seorang??adakah dia membawa geng2 lain berpesta di rmh aku semasa aku tiada?terasa diri sentiasa diperhatikan...nak salin baju pun terpaksi beraksi seolah2 terpaksa salin baju kat jaya jusco bhgn barang basah...haiii..melampau-lampau pulak imaginasinya..

Comments

Popular Posts