Drive-thru @ Mukah??

Ahhhhaaaaaa......mukah dah ada drive-thru, kat dalam poli lagi...mmg dasat la....balik keja terus jer drive-thru, xyah nak masak utk berbuka...:)
 jangan tertipu yer...drive-thru tu hanya utk ambik bubur lambuk jer...hari ni pmu dgn kerjasama PTPTN masak bubur lambuk utk semua warga pmu. so, lps jer thumb out, semua pun berpusu-pusu ke Pusat Islam nak ambik bubur lambuk. oleh kerana p.islam tu terletak di tgh2 roundabout, so mmg sgt mudah la...ada beberapa student yg tunggu bwk khemah, so kitaorg cuma perlu drive-thru jer.....x pyh bayar...tiba2 rasa seronok lain mcm...maklum la dah lama x merasa drive-thru kan...dah jakun ke kami di cni???
bubur lambuk di cni mmg totally different dari yg semenanjung, esp bhgn utara...rasa mmg langsung x sama....mcm ada rasa rempah yg x dpt lidah aku recognize...isi dalam mcm biasa beras dan daging....carrot...tapi ada tambah kacang goreng dan kacang kuda...mmg xder la kan sblh sana punya bubur lambuk letak kekacang nih..tp aku belasah jer...wpun x sesedap yg di tempat sendiri, tp not bad, kalau blh telan tu kira ok la kan...buuurrpppppp...Alhamdulillah.
haaaaa....yg ni pulak laksa terengganu, x-housemate aku bagi minggu lepas....actually ni kali pertama aku mkn laksa tganu ni..kuah lebih kurang sama dgn laksam.....utk mkn aku cuma tambah perahan limau dan sambal kosong...yg hijau tu daun kesum...bg aku laksa ni mmg sedap...feel bila mkn sama mcm mkn laksam, tp lagi sedap sbb mkn dgn laksa. rasa nak bljr la buat laksa ni, skali skala mkn laksa lemak mcm ni ummppphh la....asyik mkn laksa penang jer, skali rasa laksa tganu terus jatuh cinta..haaahaahaaaaa...
xtvt mencicah pelam ni pulak mmg layanz bila mkn lps terawih..sambil2 tgk channel axn...warna...ralit jer dok mencicah..sedar2 bila nk gosok gigi dah rasa ngilu...tp esok2 mkn lagi...sedap la...lagi masam lagi best!

Comments

Popular Posts