P.I.C.E

Apa itu PICE??? mcm spice ka? spice girl?? Aku pun memula dulu main sebut jer, what is the meaning behind just ignore..as usual... :) Tapi aku memang tau la apa xtvt PICE ni..iaitu pertandingan projek2 akhir student di pmu...so bagi sesaper yg belum tahu (hopefully masih ada yg senasib dgn aku) haaaaaa ni nama penuh dia "PMU Innovation Competition & Exhibition". Nama mesti canggih, secanggih projek2 yg terlibat!

barisan juri yang bersungguh-sungguh berjuri
Kat PMU ni ada 5 jabatan induk...so semua student akan bertanding dlm pice ni. Aku mmg suka tgk projek2 dari jbtn lain, maklum la asyik tgk sistem jer kan. Sesekali nak jugak tgk yg different from programming and networking..
x pasti yg ni projek apa, mcm alien pun ada jugak.
projek ternak burung puyuh.....tapi bukan..
wahhhhh...memang burung puyuh la...
kalau motor yg 4 tayar ni memang confirm la aku blh drive... :)
sekali lagi dipaparkan my project's student di blog ini...hari tu dah cerita dalam entry jtmk innovation day kan?? knapa nak tayang skali lagi nih??ermmm..yg tu kena tunggu sampai habis yer.
cuba cari yg mana satu tuan empunya blog sss????
ini adalah automatic fish feeder. benda tu akan bergerak sendiri dan berhenti di tempat yg ada sensor utk masukkan makanan ikan...memang sesuai utk pengusaha2 kolam yg nak mengurangkan beban pekerja. 
yg ni pulak dkt sangkar burung puyuh tadi...aku pun x pasti apa fungsi asap tu
amoi yg comel ni ialah Pegawai Psikologi PMU...cute kan...kalau xder masalah pun sesajer buat2 ada masalah semata mata nak date dgn dia...eh..tipu jer..
Yes...Alhamdulillah..student projek i menang pice...juara gitu!! memang x sangka betul..apa2 pun itu semua berkat usaha depa jugak..memang jenis yg dengar kata bebudak ni..
bergambar kenangan selepas majlis...aku dah turun tgk pagi tu, so petang mmg x turun, sebok siapkan markah..
cikgu dan anak2 murid
Berakhirlah sudah perjuangan student2 projek selama lebih kurang setahun, Lepas ni kena struggle utk final exam pulak. Hopefully semua akan dapat melalui musim peperiksaan dengan tenang, dan mendapat hasil yg cemerlang. Amin...
sumber gambar : https://www.facebook.com/media/set/?set=a.695321330509747.1073741948.235438629831355&type=1

Comments

Popular Posts