kisah aku dan dentist - 2nd date

18/11/2014

selepas insiden "jgn gigit jari saya", aku pun buat2 lupa dgn temujanji dentist kat hosp Mukah. Sebab utamanya memang sgt sibuk......tapi itu cuma alasan. yg sebenarnya sgt serik dan takut. Walaupun doc tu proses sgt lah lemah lembutnya, tapi aku tetap lenguh mulut sbb kena nganga lama2. Dasar mulut kecik.....huhuhuuuu...Alhamdulillah, ada jgk mulut...boleh jgk bercakap...xmo komplain.

Gigi yg berlubang dah semakin teruk, yg paling parah, mmg dah x boleh nak kunyah makanan, so kena kunyah sebelah saja. Bila mkn asyik rasa nak tercekik ajer...kunyah pun asal boleh telan...sakit maa....so, terpaksa la jgk gi mengadap doc gigi tu wpun tarikh temujanji dah lepas lebih dari setahun!!!

Memang dah agak la kan doc akan csi knapa aku x dtg masa temujanji tu...lama kot sampai keluar la ayat power dari si dentist ni.... "you nak tunggu i tumbuh tanduk ke baru nak dtg?" waaaaaaa.....sorry byk2 doctor, bukan saja saya sibuk, tapi saya mmg alergik dgn segala jenis doktor.....ni sbb sakit jer saya terpaksa datang. itu suara hati aku la...nak mampus ckp depan2..maunyer kena smash lagi dahsyat dgn itu doctor kann....tapi doctor tu sgt lah baiknya...dia xder la serius pun masa kata kat aku tu. tapi bibir tetap bergetar, seram sejuk abis satu badan masa dia check gigi aku. katanya mcm kena cabut...tapi aku xnak. so, buat lagi temujanji untuk tampal yg dulu tu..pesanan doc sebelum aku keluar bilik rawatan pagi tu..."you better come aa this time"

Comments

Popular Posts