jangan gigit jari saya!!

17/4/2013 - 10 am : temujanji dgn dentist at hosp Mukah, dental dept.

hari ni kena  jaga final exam mobile development, dan hari ini juga adalah temujanji dgn destist. sblm ni dah tangguh, xkan hari ni nak tangguh lagi, so atas budi bicara rakan  sekerja, aku jaga dr pkl 8,00 am smpai lbh kurang pkl 9.40 gitu, and depa take over. kalau abis cepat kat hosp, aku akan jaga semula bila blk dr hosp.
dentist yg rawat aku tadi lebih kurang mcm ni la muka dia...chinese, tp dia pakai spec mata dan googel utk elak air terpercik kat muka
sebenarnya temujanji kali ni adalah utk tampal gigi yg tampalan lama dah tercabut masa aku mkn kacang gajus dkt 2 bln yg lalu. aku ni mmg suka mkn kekacang, kacang tanah, gajus, badam, kacang cerdik(tau ka kacang cerdik tu apa?)...pendek kata jajan aku mmg kacang, kl beli benda2 lain mmg sampai lemau la x abis2.
kami adik beradik mmg kategori mulut kecik, susah nak nganga luas2 dan kalau lama ckit pun x brp nk blh, lenguh mulut...so, sepanjang proses tu mmg doc kena berenti berpuluh2 kali utk aku urut2 bhgn rahang yg lenguh tu...serius..sgt byk kali sepanjang dkt 1 jam...lama kan. kali ni lama sbb doc kena kikis abi2san tampalan yg masih melekat pada gigi, baru blh tampal yg baru.
kali ni lagi lama aku tersiksa, sampai doc tu siap xnak buat sbb dh byk kali aku tepis tangan dia...dia takut sbb alatan dia tu tajam2 semuanya, takut terkena lidah aku bila aku dok tepis tgn dia..haaahaaa nak bt mcm mana, nk ckp semua benda ada dlm mulut, so tgn jer la yg blh bergerak.
gbr sekadar hiasan, mu kalu ada alat lagu ni, mau lari aku,,,:)
doc kata gigi aku ada 2 lubang, yg satu lagi kecik, tp kena jgk tampal sbb nanti akan effect gigi lain jgk. so, dgn keadaan aku yg mcm ni dia suggest yg satu lagi buat lain kali..aku setuju jer la, mmg x sanggup la nk buat sekali harung. pantang doc nk tkr alat, aku terus jer tutup mulut, sampai doc tu masukkan alat utk halang mulut aku tertutup..besar tau alat tu, dia suruh aku gigit...mmg sgt sakit dan lenguh, efek sampai kepala rasa..sabar...sabaq....
bila aku bgn utk keluarkan air liur, alat tu kena dikeluarkan...ada satu kali aku lupa nk masukkan alat tu semula sbb sgt x selesa. so doc tu guna jari dia utk buatkan mulut aku jd besar bukaannyer yer..sampai satu tahap rasa sgt lenguh dan x sedar pun bila masa mulut aku tertutup dan dgn bestnyer aku telah MENGGIGIT jari doc tersebut..tiba2 dgr doc tu kata dgn begitu sopan dan lemah lembut "jangan gigit jari saya"...baru la aku lepaskan gigitan aku....bayangkan betapa siksanya aku sepanjang proses tampalan tu, sampai tergigit jari doc pun x perasan...sorry yer  doc, x sengaja.
abis jer tampal, mmg rasa lega sgt2....nervous menunggu appointment seterusnya..gigi yg satu lagi ni adalah geraham yg hujung sekali...abis la aku, lagi la luas nak kena nganga...makkkkkkk takoooott.


Comments

idea semulajadi said…
dorg xde tiub yg tlg sedut air liur tu ke?
salissal said…
ada jer...tp ttp x selesa...penuh kot mulut dgn semua benda2 tu..

Popular Posts