Kisah SIP - Aku dan skuter

Start 2nd week sip aku dah pi keja dgn skuter. Best jer rasa blh mencilok2 di antara jammed. Rasa cpt jer smpai tempat kja :). Awal2 tu kluar rmh dlm 7.20++....awal giler smpai! Opis pun blm bukak. So, bila dah 2, 3 hari naik skuter dah blh la budget masa. 7.40++ mcm tu baru kluaq rmh. tu pun mmg akan smpai dlm pkl 8.00 jgk lebih kurang.

So, far ada la 2 kali aku hampir2 accident. Tu pun sbb kecuaian org lain.....betullll. Mak slalu pesan:

"Hati2 bwk motor, wpun dkt, mak dok teringat jer", luahan hati si emak.

Aku jwb mcm ni jer.... "Kakak mmg dah hati2 mak, tapi kalau org lain yg x hati2 nak buat mcm mana?", blh kan aku jwb mcm tu. Terus mak aku diam.....

But, seriously, mmg best la rasa naik skuter ni. Xyah nak hadap jammed bagai. Nak pi mana2 pun senang jer, dan mudah nak parking.
my new baby scoot
Tarikh keluar : 20 jan 2018
Bila duduk kg ni, boleh la menjalankan hobi memancing aku pada hari weekend. Skali dgn si Ernie dah pandai mengail skrg. Seronok dia bila asyik dok dpt ikan. Dan.......yg paling mengejutkan blh pulak dia suka mkn ikan sungai kat sini. Padahal sblm ni dia ckp x suka mkn ikan sungai...ehhh!! Dah tersuka tanpa sengaja ke???
ni ikan paling besar yg kami dapat pada hari tersebut
kinah yg pancing
tau x ni ikan apa?
Sebenaqnya nak cerita pasal lain hari ni. Hari ni birthday si kinah. Dia sorang jer lahir bulan genap. 

Selamat hari lahir kinah yg ke-????.....rahsia. Semoga pn principle tabah menjalani hari2 mendatang. Semoga murah rezeki, panjang umur, dan sihat sentiasa. 

Jom sama2 kita doakan semoga Allah memberi kesembuhan kepada adik saya yg srg ni. Kesian dia.....
kek pre-celebration skali dgn abgnya
sedap pulak kek tu
Yang paling susah hati bila ddk kg ni adalah makan x pernah x cukup....dan semuanya sdp2 belaka...hihihihiiii....takut aku nak timbang. Dah la kja ddk dpn komputer jer kan. Kalau ngajar tu ada jgk turun naik ke kelas bagai. Kesian la body......jahat sgh nafsu......

Comments

Popular Posts