PSP-ian @ Mukah

27/8 - 31/8

Haaaaa......ni la sbbnya aku tak balik penang terus dari meeting di Nilai tu..... :)

Balik dari meeting di Nilai bersama2 dengan 2 org geng dari psp. Sorang dah kali ke-2 sampai ke Mukah, kononnya menemani yg sorg lg, yg teringin nk TENGOK mukah mcm mana. Turun flight kat sibu pkl 10++ mlm, mmg sgt adventure la bg depa nak mengharungi jalan yg terumbang-ambing selama 2 jam sblm smpai ke pmu :). Smpai rmh dlm 12++ mlm....settle semua pkl 2 jgk la baru semua masuk tdo...zzzzzzzzz....kwn aku srg tu dah kepeningan. sepanjang mlm dok muntah, kesian dia.

28/8
Pagi Jumaat bwk depa ke pasar Mukah. Kwn2 aku ni mmg ramah-tamah. smlm dlm hilux depa dh interview abis dgn abg driver. Hari ni pun sama....heheheeee...bagus la, aku pun dpt tau jgk kan. Bersungguh betul yg sorang tu membeli-belah. Bersungguh jgk aku dok tarik tgn dia x bagi beli byk2. Kami 3 org jer kot...semua pun dia nak beli. Konon nak rasa, tapi beli mcm nak buat knduri apa kes??
Cerita hari jumaat
durian tu beli kat pasar Mukah
Malamnya kami ke Petanak Beach....try umai
29/8
Hari Sabtu kami ke Pasar Sabtu Oya. Dulu masa yg srg tu mai x kena hari sabtu, so x sempat pi pasar tu. Bawak depa round2 dgn kereta ke pekan oya sekejap. Sempat la depa berposing wpun dalam keadaan panas terik. Aku?? puteri lilin yg cepat cair ni hanya menunggu di dalam dingin aircond montel.
bagi depa try test bubur ikan :)
Siap ada Oya Square tu......untung ka kwn aku srg tu
Tangkapan En. Azman di Pasar Mukah
Untuk menjamu geng kami t,hari tu

siap! lobster bakar, ketam masak lemak, bawal putih kukus,
ikan masak masam manis dan ikan goreng.
Petang bwk pi "Lamin Dana" iaitu salah satu rumah lama di Mukah yg dijadikan ala2 muzium. Masuk hanya dikenakan byrn 3 ringgit srg. Kanak2 foc. Cantik kwsn rumah ni. Dibina atas air, tp masa kami pi air surut, so nampak la tanah kat bwh tu.
eh...mana sorang lagi??
petang bwk depa tgk sunset kat pantai Mukah.
malamnya jemputan makan dari srg lagi ex-psp
nasi kerabu, lasagna, kek batik, puding
sedap semuanya...Alhamdulillah.
30/8
Hari ni cadangnya nak ke Dalat. Tapi seawal 2 pagi aku terjaga sbb migrain dan cirit birit. Sampai ke lps subuh aku x tdo sbb migrain yg semakin menggila, sama mcm cuaca jgk di luar dgn guruh dan kilat silih berganti. Mata dh bengkak x tahan dgn sakit, kalau lah blh cabut sat kepala letak sebelah kan....plan terpaksa di cancel atas keuzuran tuan rmh :(. Rasa sgt terkilan.....tp perancangan Allah itu mungkin yg terbaik. Bersungguh kawan aku menjaga aku yg demam dan mmg cengeng bila sakit. Selagi sakit x hilang selagi tu jgk air mata x blh berenti.....seiring sungguh sejak azali. Maaf sahabat2 ku, "terima lah aku seadanya aku"...hahahaaaaa....

Tq fifa tlg bwk pi klinik
Tq chelva tlg ubatkan masa guling2 dgn gastrik
Tq Hanan dok ulang-alik tgk keperluan kami
Tq K.ros n Oya kena jaga aku
Tq ilham for ur concern..
Tq All......for everything :)

31/8
Demam dah kebah cikit. Plannya mmg aku yg akan htr depa ke airport sibu. Tapi takut jgk dmm mai balik, so Hanan sefamily lah yg kena hantar. Aku hanya htr smpai ke parking kereta kuarters. 8++ pagi baliklah depa 2 org, tinggal aku melayan perasaan sorang2...huhuhuuuu...nak ikut balik jgk...waaaaaaaaa.....
ole2 dari kwn ku yg comel
siap skali dgn love notes yg bikin mataku panas semula
ish..ish....knapa nk emo sgt ntah....
musim nih.....aura bila borg pndah kluar....
btw......thanks..... :)

Comments

Popular Posts