Penang DIS2015 - Dinner at g-hotel

2 Jan 2016 - Sabtu

Tahun ni adik aku bwk aku dan kinah join dinner company dia. Kali ni buat dkt g-hotel, area persiaran Gurney. Aku pun x pernah perasan nama2 hotel area situ.
masa naik jambatan ni dah pkl 6++ ptg
dinner start at 6.30 pm
mmg sgt lewat dah kami ni
jammed yg melampau sepanjang perjalanan ke hotel.
dengan mat2 motor yg bwk aweks nya
yg bwk geng lagi
bwk motor serupa dah xdak esok lagi
menyumpah2 aku dalam hati......gerammmmm!
sampai hotel lebih kurang pkl 7.30 mlm. Mmg dah maghrib sgt tu. Tapi kami pi makan dulu se round, nak tayang muka kata dah sampai. Lepas tu, baru pi cari surau utk solat maghrib. 

Masuk jer surau hotel tu mmg aku rasa best sgt. Dgn keluasan yg bersesuaian, bersih, dan lengkap dgn segala benda utk beribadat. Telekung pun bersih dan wangi ja...mmg terjaga dgn elok. Dan yg lagi best, siap ada org azan bila dah masuk waktu solat. Sbb kami solat agak lewat, so smpai waktu isyak la dkt situ. Lepas tu baru ke cafe semula utk sambung makan.
sotong, udang, seafood lasagna, mee kerinting
ketam, pelbagai siput, sushi, lobster
Bufet kat situ mmg best. Dari masakan ala2 melayu, cina dan india, smpailah ke masakan jepun dan korea dan western. Mmg puas sgt kami mkn mlm tu. Aku sampai dh x larat nak angkat mata sbb mengantuk kerana mkn agak byk dari biasa.

Tu pun ada jgk yg x sempat nak rasa sbb terlalu kenyang. Padahal rasanya xder la byk mna pun aku mkn..heheheheeeee.......
Paling terkilan sbb xdan nak mkn laksa penang. Aku mmg dh surrender sgt masa tu. Laksa pun aku x mampu nak rasa dh. Dapat hidu bau jer. Hanya membayangkan sahaja kesedapan laksa tu di kepala...

brew coffee ni sgtlah sedapnya
2 kali kot aku order..
akibatnya mlm tu smpai pkl 3 pg aku terpaksa berjaga
hilang segala mengantuk wpun badan sgt letih
kami hanya posing setelah perut kenyang
niat nk jalan2 di pantai pun cancel
tak larat dh nak hayun langkah
so, secara keseluruhannya g-hotel ni mmg best. Lobi pun sgt besar dan mengadap ke laut. mmg best utk lepak2 dan sembang2 sampai ke pagi. Dah la mkn best, surau best, cantik pulak tu semua benda kat situ. Nak tgk lagi kecantikan g-hotel boleh la search kat google......
aku & pokok krismas

Comments

Popular Posts