Satu weekend di 2017

21/1/2017

Seawal pagi, dalam kehujanan yg kadan2 lebat kadang2 renyai, aku dgn Ernie semangat ke Pasar Oya. Xdak plan nak beli apa sgt pun, sekadar jenjalan berpayung dalam hujan, beli kepok lekor kegemaran, then terus ke kedai makan mee goreng udang kat Pekan Oya. Lama dah x mkn kat situ. Last time makan seingat aku mmg udang byk, besar2 dan harganya RM6 satu pinggan.
kepok lekor legen pasar oya
dulu, kini dan selamanya mmg sedap!!!

Sementara tunggu kedai mee udang bukak kami mkn dulu kepok lekor yg beli kat pasar tadi. Masa mkn tu ada la sekor kucing yg duduk melukut kat tepi meja. Terpaksa makan sama2. Menyesal pulak beli kepok tu 3 ringgit jer tadi. Lagi byk kucing tu mkn dari kami. Xper la...rezeki dia, lgpun dok pikir nak mkn mee grg lagi lps tu kan. OOppppsss.....nak cerita sebenarnya, mee grg tu dah naik harga. Rm10 sepinggan.......

Ernie kja masuk pkl 10 pagi hr ni. Balik tu sempat la lepak sekejap sebelum htr dia kat koop. Tinggal lah aku sorang2 kebosanan kat rmh. Siap maraton tgk movie smpai asar :) Berhenti t.hr utk masak n htr bekalan kat ernie jer. Aku masak pajeri nenas.
my lunch
nasi beras perang + pajeri nenas + ikan kukus goreng
bertambah jgk mkn nasik t.hr tu...huhuhuhuuuuuu
Lepas tu sambung balik. Marah si Hanan yg dtg htr laksa. Lama dia ketuk pintu baru aku bukak. X dgr maaaa.....aku kat bilik belakang, dengan sound movie yg agak kuat. Lega, xyah masak dah malam tu. Makan laksa.....sedapppppp.

22/1/2017

Hari Ahad yg sejuk.....lps subuh dua2 org tdo balik smpai pkl 9++. Skali skala bangun lambat. Bgn jer terus lapar. Siap2 mandi semua terus keluar cari makanan. Pegi pasar......ptg ni ada pot luck dan jemputan tahlil. Dua2 kena pi.
cempedak grg dibawa ke pot luck
durian grg kudapan kami petang tu sebelum ke mana2 jemputan
 Lepas beli2 barang tetiba ter survey basikal untuk si Ernie. dan terus jer ter beli tanpa sengaja. Paling best tokey tu boleh htr ke poli. Xyah la aku nak kena mencari geng2 Hilux utk tolong amik.
Hello......my name is Violet :)
loceng ni beli kat DIY
kami beli lampu jugak :)
 Kami mmg dah plan utk beli basikal tu. Bukan sebab aku malas nak htr or amik Ernie dari koop. Masalahnya bila dia keja shif petang. Balik pkl 10++ mlm. Ada skali tu smpai dkt 10.30 mlm baru balik. Aku ni mmg spesis penakut x kira masa. Nak kluar srg2 dari pintu rmh ke parking keta tu pun dah meremang bulu roma semua. Mcm2 dok terbayang. So, utk kemudahan kedua2 pihak, maka terbeli lah basikal ni :)

Comments

Popular Posts