cerita dari gambar

minggu lps nak gi dinner...masa tgh panas enjin montel cik meow ni cuba panjat pokok. bersungguh beliau memanjat wpun terlungsur berkali-kali. sampailah aku dah berlalu pergi, si meow masih di situ. xtau la dia berjaya ke tak panjat ke atas. ntah apa la yg dicari yer?
view dari tempat pembuangan sampah menghadap ke kuarters rakyat jelata. subur sgt rumput kat sini. tambah2 pulak skrg musim hujan. dah lama x jenjalan keliling poli, bergumbira lah lemak2 ku sekalian...huuhuuuu
yg ni blok yg sebelah lagi...kat bwh skali kaler hijau tu adalah taska. satu2nya taska yg berada di dalam pmu. kat taman mainan tu la anak2 staf dok main tiap2 petang...kena ada yg memerati sbb selalu ada anjing singgah.
satu malam tu dinner kat restoran nelayan. Lama jgk la xpi mkn kat situ. Malam tu bg aku sungguh indah...bintang2 bertaburan, bulan pun mengambang cantik jer...dan yg paling best for the 1st time dalam hidup aku tgk shooting star!! Subhanallah....mmg sgt cantik...kelu x terkata...kalau ikut dalam cerita kat tv, kalau nampak shooting star bila buat wish boleh jadi betul....so, aku pun try la jgk. Masalahnya skrg aku x ingat dah pun apa wish yg aku buat. SO mcm mana aku nak tau kebenarannya?? Memang haru-biru!
lunch hari ahad lepas....skrg ni kat pasar byk sgt terung, comel2 and segar2 jer nampak. kaler purple dia pun cantik. mcm biasa satu ikat 2 ringgit, ada dlm 4 bijik yg kecik2. ok la kan....bila hari hujan ni nak bergerak utk masak pun malas. so, bancuh tepung n buat terung celup tepung jer, or kalau moden ckit kita panggil tempura :) yg bulat2 tu fishball....sedap jenama fishball ni. Lepas ni boleh beli lagi.
masa browse twitter sambil2 tgk tv smlm, terjumpa gbr budak ni...comel sgt kan...nama pun best!! cantik sgt!!cantik!!cantik!! mmg lumrah manusia suka pd kecantikan...mcm mana la nk didik diri dari suka benda2 yg sementara n x kekal ni...cobaan...
sejak 2,3 hari ni badan rasa x sedap jer...asal mlm jer terus lemau....paling menyakitkan bila nak tdo. bila on kipas wpun yg paling minimum ssh nak bernafas, bila on aircond tekak pulak sakit, batuk....bila off dua2 tu rasa lemas sbb udara x bertukar. so, nak buat mcm mana? antara lemas, batuk dan sesak nafas.....semua pun aku xmo....huuhuuhuuu....Tapi ALhmdulillah la bila pagi jer dah rasa ok wpun x sepenuhnya. Kelas tadi import lect otai utk sambung topik seterusnya..mmg best la kan bila otai yg beraksi.....aku jd pemerhati jer, sambil2 belajar apa2 yg patut :)....heheheeee....tq my sifu..nanti rajin sikit, i masak dinner utk u.....                                       
                                                                                                                                           

Comments

Popular Posts