imah di Mukah - uitm n tapak kaul

23/11/2015

Hari last imah di Mukah sblm flight balik esoknya di Sibu. Pagi2 menjemput chef melanau asli untuk menolong membuat sambal umai. Hari tu dia dh makan umai campur. Hari ni nk bg rasa umai jeb pulak.
aku pun x pernah snap gambar penjual menyiang ikan.....malu
sbb imah dh snap, dgn lajunya aku blogkan..hahahaaaa
selalu aku tgk yg saiz lagi berganda dr yg ni....
kami beli ikan nyok2...sekor hampir sekilo beratnya
jeti.......air yg tenang
umai jeb.......
bersungguh jgk imah makan umai ni...
blh geng dgn ilham lagi :)
lepas opis hour ptg tu, kami ke uitm yg baru bukak tu. Nasib kami baik kali ni sbb dah boleh masuk dalam. Guard di dpn tu pesan jgn masuk dalam bangunan saja. Boleh amik gbr di luar dan jalan sekitar. ai ai pak guard....dont worry, kami nak tgk2 saja.

Bila bangunan baru ni, semua pun cantik. Yg paling best sbb ada tasik kat dalam tu. Kafe, masjid, library dan beberapa building lagi semuanya mengadap tasik. wahhhhh....mmg kami sgt teruja. Bercita2 utk makan di kafe tersebut suatu hari nanti.
pelajar2 baru sedang berpoco-poco
malu2 depa bila bila kami berenti amik gbr.
siap terus salah step.....hahahaaa....lawak
ini la tasiknya.....
Dari uitm kami ke pantai berdekatan tapak kaul. cuaca yg panas dan silau semua pun x heran. masing2 ghairah berposing. Aku jgk yg jd photographer....
my favorite view ptg tu.....
knapa gbr ni nampak best??
muka mu yg bulat!
yg berbaju kurung pun bersungguh memanjat
x paham aku
balik rumah jer si gebus dah menunggu dpn pintu
bukak jer pintu terus masuk dan melilau-lulau seperti mencari sesuatu
aku agak dia lapar....tp kami tiada apa2 makanan kucing
dia dah tak segebus dulu, mata dh buta sebelah
bila diangkat, Ya Allah, ringannya.
sedih........

Comments

Popular Posts