Steamboat with my mentee

9/2/2016 - Selasa

Cuti last CNY, tetiba ptg tu dpt msg dr sorang mentee ajak ke steamboat. Aku dgn chelva sebenarnya dah ada plan nak mkn asam pedas lagi kat oya tu. Tapi...ayat si student yg buat aku serba-salah nak tolak :

"jom la miss....kita x pernah lagi mkn ramai2 mcm ni.."

Sedih kan?? Depa dah sem 5, tapi skali pun aku x pernah buat makan2 dgn depa. Buat xtvt lain2 apatah lagi. Siap depa kata depa tu anak tiri aku saja...hahahahaaaa....sian depa dpt PA mcm aku.

Kami pergi berlapan...4 org naik dgn aku, 4 org lagi naik dgn is. Sabahan depa ni..sebab tu x blk cuti. Lagi 2 org sarawakian, pun x blk sbb nak siapkan projek...katanya :)
meter si montel smlm...cantik jer nombor
ada sesiapa nak beli TOTO blh la try :)
selfie sementara tg yg lagi satu kereta siap
1st round
masa smpai tu dh dkt 6.30......nak maghrib dah
Aku pun msk agak byk, mkn laju2 and terus gi solat dulu kat masjid Mukah
balik tu, perut sedang elok clear....sumbat lagi semua yg ada
ini semua kerja si kikan
aku xdernya nak amik cecah mcm ni
campur jer skaligus semua yg ada
Yang bestnya budak2 ni siap bwk perencah tomyam sendiri. Kat kedai tu punya perasa biasalah, xder la kuat mana rasa dia. So, kami mkn sup tomyam la smlm...sedappppp. Aku mkn pun best ja sbb ada org tu rajin sgt masak. Dia masak aku makan, dia masak lagi, aku mkn lagi....smpai la kenyang...best!!
masih 1st round.....muka comei lagi masing2
makan pun masih laju
haaaa.....ni dah last round
masing2 dok offer kengkawan utk habiskan apa yg ada saja
muka pun dah berpeluh2...berminyak bagai
aku dah full sgt masa ni...senyum pun terpaksa sbb amik gbr :)
dan yg lagi bertambah best sbb smlm ice cream sedap. 1st time mkn kat sini kami dpt perisa coklat. Selalu tu perisa ntah apa2 yg mmg aku x berapa gemar. DUA kali aku amik ice cream..1st round as an appetizer kononnya...2nd round as a desert..hahahaa...alasan saja kan. Kalau tak kesiankan perut, nak jgk amik kali ketiga.

so, projek asam pedas ditangguhkan ke hari......????

Comments

Popular Posts