Penang DIS2015 - My Kampung

Saya org kampung. Kampung saya special sbb ada DUA xtvt utama :

1. Sawah padi
2. Nelayan

Aku dah lama sgt tak pegi ke pelantar nelayan kat hujung kampung tu. Slalu ada keinginan, tapi segan/malu sbb slalunya kat situ ramai anak2 muda melepak, makan2, nyanyi segala bagai. Aku pulak antara org kampung yg jarang2 dilihat di situ. So, mmg jakun jer depa tgk aku.....perasankah aku????
Pelantar ni dah cantik dan sgt selesa. Berbumbung sepanjang jeti dan bersih jer. Memang sgt sesuai la nak melepak bagaikan. Suka la aku dgn suasana mcm tu. Bersungguh memuji tempat2 org yg ada environment mcm ni, rupa2nya di tempat sndiri pun tak kalah hebatnya :)
sawah padi di bahagian kg yg satu lagi
memanjang sepanjang jalan masuk/keluar kampung kami
ada jgk parit besar dan kecil
selalu aku memancing kat sana la
Si adik setia menunggu si abang mkn
dgn harapan si abang akan bg lagi telur kat dia
jgn harap la dik.....ko kan dh mkn tadi
kampung kami ni sebenarnya kampung terancang yg dibina oleh kerajaan negeri p.pinang. So, basic design rumah adalah sama semua satu kampung. Yg beza sbb semua dah renovate bagi besar dan lebih selesa. Even ada yg dah hilang terus design asalnya.

Comments

Popular Posts