Cerita Hari Ini

Hari ke-2 senaman pagi dengan chelva setelah stop sekian lama. Bukan senaman sgt pun, mcm biasa jalan2 pusing poli saja. Sebab dah lama sgt x jalan, kaki mmg sakit balik la. Nak panjat tangga adalah paling seksa.....lenguh abis lutut & buku lali.

Hari ni basuh baju. Sejak peristiwa terkejut dgn ulaq hari tu, mmg dah x berani nak bukak sliding door. So, baju2 yang guna hanger semua aku sangkut jer kat besi langsir tu. X cukup kat ruang tamu, kat tingkap2 bilik pun aku sangkut jgk. Nasib la kan.
ni baju sangkut kat ruang tamu.
dah mcm kedai bundle jadinya
Sambil2 basuh baju lps jalan tu aku terus jer masak. Ikan yg dah siap bergaram kunyit smlm tu aku grg, buat sayur rebus saja. Hari ni aku masak 100% brown rice yg chelva bagi tu. Selalu aku campur jgk dgn beras biasa. Mmg agak lama baru nasik masak sbb beras ni kena letak byk air. Anggaran 3 or 4 kali ganda dari kuantiti beras. Kalau x ckup air, nasi akan keras. 1st try pg ni nasi jd sgt ok :)
rasa agak melampau jgk bfast aku ni
Tapi sedapkan hati sebab dah jalan 2 round subuh td
Aku msk ckup2 saja, so mmg x blh tambah dah...hahahaaaaa....
Sambil2 tgk movie, sambil2 menyiapkan CAIST yg terhenti di awal sem dulu. Nasib ckit jer lagi yg belum lengkap. So, dlm 15 minutes mcm tu dah siap.....Alhamdulillah. Then sambung update kursus2 yg diajar dalam 2 tahun terkini. Bila tgk balik mmg beban semakin bertambah setiap sem. Aku sendiri rasa x percaya dgn kemampuan diri sendiri...heheheee....Bangga seketika :)
byk kan subjek aku?
Sem ni paling win...3 kursus jadi penyelaras!
Kat atas ni la movie yg aku tgk sambil2 buat keja tadi. Best la jugak....ada lawan2. Cintan-cintun sikit saja....so x boring tgk.
ambik dari FB opismate
mmg lawak
kena save sini supaya x hilang

Comments

Popular Posts