Mana beg aku???

Tarikh : 8/3
tempat : airport........
masa : +- 10.40 am

1st time balik semula ke Pmu, luggage aku x sampai. Tunggu la aku kat conveyer tu sampai semua org abis, beg aku x muncul2 jugak. Tetiba ada sorang pegawai airport Sibu tanya

"Kamu dari Mana?? Ada yg dari Penang tak??"

Cara tanya tu mmg agak kerek la bg aku...smpai adik sblh tu pun terkebil2, aku rasa dia pun sama dgn aku tertanya2...apa hal mamat ni?? Nak tau kita dari mana pulak kan. Aku dah mula nebes....mula la terbyg kes2 yg pernah tgk dalam tv...ada org letak dadah ke dalam beg aku?? Mati la aku kalau ada kes apa2 :(

"Yer Encik, saya dari Penang...." sopan jer aku mengaku.

"Masuk opis kejap" officer tu membalas, masih dgn nada yg menyakitkan telinga.

Aku ikut jer dia smpai ke dalam. terus duduk di kerusi dpn meja wpun tidak dijemput. Kepala masih pening2 lalat....so, bygkan sndiri la kan..dgn penatnya, mengantuk....etc.

"Beg awk tak sampai, dia org tak sempat punggah masa di KL...akan smpai sini pkl 9.00 mlm ni" selamber jer dia bgtau aku. Aku lega....knapa??sbb andaian aku mula2 tadi salah. Lps tu baru pikir balik...

"saya nak balik Mukah ni...driver dah tunggu" aku masih dalam nada yg tiada irama....

dipendekkan cerita depa akan pos beg aku dgn bas esok ke Mukah. So, aku akan ambil di stesen bas mukah saja.....

-tamat-

**Alhmdlh, esoknya aku dapat balik beg aku seperti yg dijanjikan.

*** Minggu depan oustation lagi....huhuhuhuuuuu....

Comments

Popular Posts