mr.scorpion, please dont come....

petang ahad yg nyaman...angin bertiup lembut...sejak dr lps asar td mengadap tv,iron baju utk minggu ni, cadangnyer lps maghrib baru nak mandi. so, sblm azan lagi dah bersiap2 ambik wuduk, pakai jer telekung kedengaran la azan maghrib dari pusat islam. mmg ngam2 la aku punya timing.
lepas jer solat terus bersiap2 utk mandi. disebabkan air masih lg problem, biasanya mmg mandi kat luar, kat bhgn mesin basuh...ehem..ehem.....
dalam hati berkira2 utk memberus lantai belakang sblm mandi, maklum ler rmh bwh, kat sini pulak lembab, mmg sgt cepat berlumut kehijauan. baru jer bertinggung nak ambik pencuci lantai, tiba2 dkt dinding di sebalik pintu kelihatan seekor binatang kehitaman....makkkkkkkk KALA JENGKING!!! terus lari masuk rumah, tutup pintu cepat2, terus ddk kat sofa...dup..dap...dup...dap....jantung masih lagi laju. terkejut, takut cemas, gabra....semua bercampur aduk...nak buat mcm mana ni??
aku cuba beranikan diri pegi dapur, masak air. sementara tunggu air masak duduk kat sofa lagi...sgt trauma, sampai x berani nak duduk kat lantai. masak jer air terus amik and curah kat luar ikut lubang bwh pintu dapur, dengan harapan air panas tu akan kena binatang tu dan mati!! tapi.....mcm mana nak check yer binatang tu dah mati??aaaaarrggghhhhh......terpaksa jgk la call si hanan..mintk tlg husband dia dtg tgk...cek mmg x berani nak check....takut maaa...
bila si azman dtg dgn hanan, binatang tu mmg dah xder kat tempat aku tgk td.....cari punya cari mmg masih ada, siap hidup dan cergas lagi....so dia masukkan dlm botol mineral. katanya nak pegi buang jauh2 kat luar poli...aku sampai skrg dok pikir mcm2...ntah2 dia ada pasangan ker...dia bwk geng ker.....waaaaaaaaa mcm mana nak tdr mlm ni???dah ler ptg td pintu blkg biar terbukak....
setiap saat mula ler rasa diperhatikan..hanan ajak tdr rmh dia, tp aku mmg jenis suka tdr kat rmh sendiri....hopefully aku tidak bermimpi ngeri mlm ni...dah ler 2, 3 hari ni mmg ada satu rasa yg x best..xtau pasal apa, agaknyer sbb ni la kot....wallahualam......
Ya Allah selamatkan aku dunia dan akhirat......Amin.

Comments

salissal said…
besar & hitam legam!! kengerian lg nih...
El_ynn said…
gelinyaaaa....

Popular Posts