Jom Masuk Politeknik Malaysia!!!

weekend dtg lagi......rasa2 nak rehat secukup2nyer stlh berjimba2 di brunei mg lepas, dah plan dgn hanan nak pegi Ladies spa, huhuuuuu best kan. tp kan ptg smlm baca jer email mmg kena sungguh la, as peg hep jbtn kena involve satu karnival anjuran astro...tujuan utama adalah sbg pegawai utk mempromosikan politeknik kpd masyarakat...haaaaaa ko ingat keja lec ni masuk kelas kuar kelas jer ekkk??ngajar blablabla dah abis keja??sorry yer...byk lagi keja2 blkg tabir yg korang xkan terpikir punyer, in order to achieve poli/ JPP/KPT kpi....ngko ada??
segala mcm jenis karnival mmg selalunya buat kat cni..selain lokasi yg strategik (dkt dgn pasar), tempat jugak luas. yg problemnyer hanya lah tempat parking yg sgt terhad..pagi td dkt 3 kali pusing br blh park si montel, tu pun sipi2 jer dgn kedai mkn, park sesuka hati pulak tu....ehhh..ehhhh...tetiba konfius, aku ni dah lock ke si montel tadi??
 masa aku sampai dkt2 pkl 9, baru jer selesai perasmian. so, aku pun xtau saper vip yg hadir. most of the booth dah setup ptg smlm, so aku dgn srg geng yg diamanahkan oleh pmu br dtg pagi ni (actually aku dh survey smlm lps blk keja, tp sbb x dpt parking xder la tgk booth kami), terus setup apa2 yg patut then tunggu jer la...



selain dari gerai2 jualan, ada la jgk IPT2 lain yg join promosi institut masing2. ada auto show, netball, dan yg paling aku suka ada pertandingan karaoke..dah ler booth aku sblh dpn kan, dkt dgn pentas utama, mmg best la...dr DJ yg bertugas bgtau mlm ni ada konsert. antara artis yg sempat aku dgr kump Jinbara, Fiq 3 malam tanpa bintang, ada artis akademi Fantasia dan byk jgk lagi yg aku x brp nk kenal kot...heeeheeeee
tetiba semua org dpt buku ni....adakah??adakah???
 sebenarnya skrg ni matlamat politeknik adlh utk membuka mata masyarakat ttg kelebihan memasuki politeknik. jujur diakui, sblm jd lec poli ni aku pun xtau apa fungsi poli ni sebenarnya, lps spm yg tahu nak masuk univ jer, kalau x dpt u tu rasa mcm dah xder masa dpn....tp bila dah berkecimpung dgn politeknik ni mmg best sbb program2 yg ditawarkan bersesuaian dgn kehendak pasaran. susunan silibus yg sesuai, dan yg paling penting hampir 99% kaedah penyampaian adalah secara hands-on, student akan merasai sendiri pengalaman menggunakan mesin2/peralatan industri...berbaloi kan!!
promosi hari ni adalah utk 2 program yg agak kritikal bilangan kemasukannya...maybe student di sini tidak begitu terdedah dgn 2 program ni : DNS (Diploma Teknologi Maklumat Rangkaian) dan DEP.
untuk program lain blh juga, cuma isi borang dan bg salinan IC n SPM, mudah sajak..
tgh2 pertandingan karaoke hujan turun suda.....nampak sgt kan sedap2 suara depa ni...tp serius cakap, org2 sblh borneo ni mmg suara depa best..knapa yer??terpaksa la buat research kalau nk tahu...:)

tetiba jerk terpromo masuk poli kat sini....cuma rasa terpanggil, as part of poly why not kan...:)

Comments

Popular Posts