Hari kelahiran tuan tanah, tapi mcm2 benda jadi. Penang pun cuti kan sbb hari heritage, lg la best. Tapi semua pun cari pasal, xdak kja cari keja, tp Alhamdulillah, pengalaman baru untuk aku....lama utk depa. Setelah sekian lama duduk diam x buat apa, try la menulis secara formal😛
Kami present kat KKBDA Jitra ja, tu pun mula2 amik online mode, tapi ada la srg kawan mintak buat face to face. Maka bertiga3 kami pun ke sana hari sebelumnya. Kawan aku yg tengah tu dapat paper terbaik, cayalah!! Walaupun sebelum tu berlaku peristiwa berdarah dan ayaq mata....mood cepat berubah kan??? Walaupun kesan rasa sampai hari ni😔Friday, July 31, 2026
Tuesday, July 28, 2026
Rutin weekend
Minggu ni balik kampung mcm biasa....tangan gatai2 dh nak mengai, ajak mak pi mengai parit kat Ban Pecah pagi ahad tu. Haqhammmmmm sekoq ikan pun xdak, lepas gian jadi la...Akhirnya pi kedai ikan jugak beli kat sana...😝
Adik aku pun balik jugak minggu tu. Tapi dia balik lambat ckit sebab ada hal.....so lps siap2 semua, dlm pkl 11 pagi kami pi amik anak dia kat PASTI dan terus balik. Anak dia ada xtvt hari sabtu tu..
Ni baru sampai kampung....sementara tunggu nak lunch. Adik aku dh masak sejenis lauk, aku pun beli sejenis masa kluaq pi farmasi tu, so mak aku goreng lauk, rebus ulam dgn ambik stok sambal ja dalam peti. Kekenyangan kami tengahari tu. Apa lagi, lps tu tdo la semua....😊Adik aku malam tu baru sampai.....lps maghrib. kami mandi sup malam tu...aku balik tadi ada beli sebungkus kuew teow celop, adik sorang lagi mai ptg tu beli bihun sup sampai 4 bungkus, adik aku balik beli bakso 3 bungkus....ko ghasa!!!!
Makan la serba sedikit akhirnya, yg berlambak lebih masuk peti untuk makan esok pulak. Dah tua2 ni nak mkn byk mna la, semua pun rasa 2, 3 suap dah kenyang.
ini budak mudah terhibur, senang nak jaga....satu ja masalah dia, nk boh dalam buai bg tdoq akan melalak satu rumah seropa kena bantaiii, nak bg tdoq ja pun...padahal masuk buai x sampai 2, 3 minit dh lena😀Monday, July 20, 2026
sedikit update yg sekian lama
lama kan x buat makan2 kat jtmk 3, busy manjang penghuninya. Jumaat lps sempat la dalam sibuk nak mati masak2 jugak utk makan2. Dah bosan sebenarnya lama x sibukkan diri dgn hobi yang tergendala seketika.
Seawal 4.30 pagi dah bangun, dengan mata tertutupnya masuk bilik ayaq, cuci muka apa2 yang patut. Lepas tu baru la start masak memasak smpai la pkl 6 pagi lebih kurang. Bwk keta pi opis pun mcm biasa roh xdan masuk abih, tetiba dah smpai balik pulau......dengan mata merahnya, muka sembabnya x cukup tidorr...hai la dua2 makhluk ni, mmg suka cari keja kan.
Banyak jugak la yg sempat kami masak pagi tu, boleh tahan untuk gabungan 2 makhluk.....Semua pun menu kegemaran kami😀 Alhamdulillah, boleh kata semua licin la, ada la tgl serba sedikit bagi kat staff bwk balik. Lauk abih semua, nasik ja lebih, KJ pun xdan sbb dia pi meeting dulu....kisah petang semalam
petang semalam sampai awai ckit kat rumah, dlm pukul 6.30 macam tu. Cuaca masih panas, sekarang lambat gelap, lambat cerah. Lepas letak bara...
-
boring2...surf2 the net, terjumpa ler gbr2 wanita2 ni kat satu blog, siap di rate kan lagi sbg antara wanita kacukan yg tercantik di Malaysi...
-
Sejak menubuhkan Kelab Bahasa Melanau tak rasmi dalam whatsapp ni, bersungguh kami belajar bahasa melanau. Kalau x paham pun hentam saja la....
-
Pegui TV - Menonton Televisyen...tp kalau dlm bahasa srwk "Nangga TV" Nebei Nyaem - Tiada air Temok - Mandi Iteu Ku...






