Thursday, June 6, 2024

cerita beberapa hari

 Sampai dr KL hari tu dlm pkl 4++....sambung pulak jjck kt penang. Bincang2 kami pun pi gurney drive sbb dh lama xpi sana. Cadangnya nk mkn passemboq, skali kwn aku amik kerang rebus, aku pulak amik oyster omelet. mmg dh lama cari oyster ni, rupanya kat sini pun ada. Tapi tak la sesedap mkn kat thai hari tu. Ada bau2 lumpur ckit, tp blh ja mkn sbb dia grg dgn telor tu :)

        sepinggan ni yg saiz S, rm15. ok la, sdp, aku mmg suka telor, so mmg ngam la dgn aku,
                                                                    kerang rm20

Esoknya aku dh masuk kja. kwn aku masih cuti lagi. jeles i tau! Ptgnya dia mengadu sakit telinga. Aku rasa sbb panas sgt lps blk penang. sebelah luar telinga tu dh bengkak ckit. Ptgnyha lps kja bwk la pi klinik. Balik klinik teringin doyan la pulak........

                     singgah mkn tepi jalan kat pondok upih. kali ni aku try kampung style durian:)

Dalam dok panaih lit2 tu kami mkn. kipas angin x rasa apa dh. Esoknya bertugas di unit exam mcm biasa.

                                                pengawas exam yg gumbira sbb dpt pindah.....

mg ni jgk kami ada conference. "NADiTECH" mcm ni la kot ejaan dia. Aku AJK jamuan....dh settle2 tempahan sblm tu lg. Dihari kejadian bertugas di tempat mkn. dh mcm pencacai jadinya. Dengan panas, kna kemas2, susun2, angkat2....belemoih satu badan.

Ni mknn tengahari, nasi tomato, ayam masak merah, jelatah, terung masak dalca. ada juga buah tembikai dgn ayaq oren. Alhamdulillah....

No comments:

Pondok Mama

 nak cerita 1 kedai pastry kat kg aku. mula2 dikenali dgn kelazatan donut saja (even sampai skrg). dh diperluaskan menu smpai mcm2 ada kat s...