Monday, September 2, 2024

fifah dtg Penang

 Baru2 ni one of my adik from kuantan, dulu sama2 kja kat mukah dtg penang. Kursus PPK di Kepala Batas. Dapat la jumpa sekejap setelah 1++ years x jmpa. sama jer dia, maintain comei, muda belia mcm dulu2 jgk.

kami dating kat sini..."senja by the sea"....aku puin x pernah pi lagi sini sebelumnya. tgk kat tt jer. menu2 best bagi aku. ada nasi lemak, mcm2 jenis CKT, sup2, dessert....dan mcm2 air. so, sukati nk mkn apa. tp kebanyakan org yg mai aku tgk mmg utk view yg cantik tu, terutama ptg2 hingga ke senja, Siap bwk tripod bagai...
Aku mkn nasi lemak udang goreng celop tepong. Udang besar2, sambal pun x pds sgt, sesuai la dgn tekak senior mcm aku ni. kna repeat sbb nak try menu lain jgk. Dont worry, xkal lps solat maghrib sbb sini dkt dgn masjid.
Selain pondok mcm kat atas tu, ada lg pondok2 lain yg jual mcm2 tadi. Semua ada di sekeliling ja mengadap ke laut. Keluar ja keta dh bau ayag laut.
Ni view masa 1 flight tgh take off ke...ntah x pasti. td ada satu, lg rendah, tapi masa tu kami tgh order, xdan nk record. Lps2 ni kl pi kna ready sentiasa la....
Esoknya fifah dh blk ke KL, aku pun sibuk dgn rutin harian. 10/9 audit PENA. ketaq satu badan dh ni.....hopefully berjaya ditempuh dgn cemerlang. Aminnnnnn....

No comments:

Pondok Mama

 nak cerita 1 kedai pastry kat kg aku. mula2 dikenali dgn kelazatan donut saja (even sampai skrg). dh diperluaskan menu smpai mcm2 ada kat s...