Monday, September 9, 2024

Makan apa mg ni

 minggu ni x blk kg, selasa PENA nk mai. konon nak study.....tp hujan sepanjang mg, weekend siap ribut dua2 hari....takut aku.

dr minggu lps dok cari pisang....x jumpa2. nak cari di kedai2 lain x sempat, mmg kat simpang ja la biasa beli. Jumaat tu turun bawah, tukaq tayar si merah kat sg tiram. masa blk ternampak pisang bergantungan di kedai kat teluk kumbaq, apa lfg, berenti la beli. dgn pisang grg, pisang mentah dua2 aku borong. Puas hati. Baliknya jadila cekodok.....
ni supper aku, x ingat mlm bila, tp dlm minggu ni la. resepi tgk kat tiktok, meleleh2 cheese, mana x sdp....bersungguh-sungguh mkn. lps tu lena, zzzzzzzzz......
ni asam rebus ikan kembong dgn timun. lama jgk dh nak mkn x x terbuat2. ada kacang buncis ckit, aku letak jer, xnak membazir. sdppp sgt bila hirup, mcm mkn laksa. hehehheee,,,
ni menu terlebih ghajin. weekend kan x balik, nak pi mna2 pun hujan sepanjang hati. ada ayam dlm peti. mula2 nak buat nasi ayam, lps tu teringin ayaq asam kerisik, mcm x kena pulak mkn dgn nasi ayam. maka jadilah mandy ayam version malas mcm aku. yg penting sdp!! sambal pun amik yg lebih ayam pak sheikh punya. aku masuk bawang, cili hidup , dan tomato ja.....licin nasi seperiuk kami 2 mkn...
wpun hujan renyai2 tgahari ahad tu, turun jgk teluk kumbaq sbb terjumpak 1 kedai mkn kat tiktok. menu dia mmg byk. yg penting ada ulam paku rawan, lama dh cari akhirnya jumpak hr tu. dengan sambal petainya, ulam petai pun amik....berpeluh la mkn hari tu.
Ahad mlm back to basic, balik teluk kumbaq singgah kedai beli udang, kentang and daun soup. mlm mkn bubur.....sekiannn utk mg ni.

No comments:

Pondok Mama

 nak cerita 1 kedai pastry kat kg aku. mula2 dikenali dgn kelazatan donut saja (even sampai skrg). dh diperluaskan menu smpai mcm2 ada kat s...