Tuesday, August 6, 2024

Nasi kandar Sulaiman

 Lama dh aimed kedai ni, sejak2 viral di tiktok, ig, fb bagai. meleleh2 ayaq liuq tgk iklan depa. Sabtu lps x blk, ajak la housemate aku pi. dh survey dh mcm mna nak parking sblm ni. kami park kat stadium negeri Penang, then jalan kaki ja pi kedai tu....xlah jauh mna....tp panas lit2.

masa ni tgh beratoq.....ramai giler org. wpun beratoq panjang, tp line laju sbb aku tgk ada 3-4 org yg tukang letak nasi. lps tu yg bungkus punya depa asing. BNy the time hang dpt nasi mmg akan ada tempat kosong. so, jgn risau....
ni barisan dh dekat. aku pun dok usha2 lauk yg ada. xder la byk sgt.....tp blh kata semua jenis binatang ada la kat situ. Aku amik sotong, udang dan telur ikan, baru rm24, agak murah bg aku. nasi mmg byk, aku lupa nk habaq separuh, membunbon nasi. mmg x abih la jawabnya. lps mkn kami jalan2 kat roadwalkk tepi stadium tu. beli la buah ckit2, then terus balik.
esoknya mkn bubur nasi. sedap wpun hanya letak ikan bilis blend saja. mkn pulak dgn bilis rangup dan daun bwg yg beli kat CH hr tu......perrghhhhh...

No comments:

Pondok Mama

 nak cerita 1 kedai pastry kat kg aku. mula2 dikenali dgn kelazatan donut saja (even sampai skrg). dh diperluaskan menu smpai mcm2 ada kat s...